5 Temmuz 2014 Cumartesi

UTANIYORUM

“AKP’de görev yapan dostlarımda aday ol dedi” Çatı Adayı – CNN Türk-Eğrisi Doğrusu Programı – 03.07.2014 CB seçim sürecinde çatı aday konusunda çok şey söylendi, söyleniyor. Korkunç bir bilgi kirliliği var. Önemli olan burada adayın kişiliği, eğitimi, duruşu, görünümü değil bence zihniyeti önemli. Atatürk’ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti’ni koruma ve devam ettirme zihniyetinde mi değil mi? İşte utancım burada başlıyor. Çatı adayının zihniyeti belli: Ilımlı İslam. Daha ileri gidelim Atatürk ve laiklik karşıtı. Çatı adayını kimler önerdi. Atatürk’ün kurduğu partinin bugünkü yöneticileri ve milletvekilleri. Utanıyorum; olayı kişi seviyesine indirip, zihniyeti önemsemeyenlerden, Utanıyorum; belki de hayatlarında değil sağ partiye liberal partiye bile oy vermemiş seçmenine, şeriatçı zihniyete oy verin dayatması yapanlardan, Utanıyorum; kişisel menfaatlerini ülke menfaati önünde gören, Genel başkana biat ederek bu öneriye imza atanlardan; Utanıyorum; seçmeni kişiliksizleştirmeye çalışan ve onurunu ayaklar altına alanlardan; Utanıyorum; bu imzayı aday için atmadık, Genel başkanımız için attık diyen kulluğu ön plana çıkaran vekillerden; Utanıyorum; köy köy gezen ve bu konuda dayatma yapmaya çalışan, bunu da yaparken nerede ise Genel Başkan Atatürk’ü aday gösterse imza vermeyen vekiller ona da karşı çıkardı, imza vermeyenler genel başkana karşı gibilerden laflar eden vekillerden, Utanıyorum; bu ülkenin %76’sı tutucu diyerek adayımız doğru telkininde bulunan, fakat ülkenin % 100’ü kul iken onları birey, vatandaş haline getiren bir zihniyetin devamı olduğunu unutan vekillerden, Utanıyorum; düşüncesi olmayan, sorgulamayan, sormayan adayınız, adayımızdır diyen seçmenden, Utanıyorum; yüzdelerle konuşan ama mensubu oldukları partinin oy oranlarının % 40 ları geçtiğini düşünmeyen, bu düşüşün nedenlerini sorgulamayan, seçmenini aptal yerine koyan vekillerden, Utanıyorum; “oyları bölüyorsun” diyen kafa karıştırıcılardan; çünkü bu ülkede ilk kez denenecek olan iki turlu seçim sisteminde ilkokul öğrencisi matematik bilgisi ile bile Atatürkçü bir adayın olmasının iki şeriatçı ve bir bölücü adayın yanında, laik, demokratik insanların bu adaya oy vermek adına seçime katılımın yükseleceğini, ilk turda sonuçlanmayacağını, ikinci turda bölücülerle anlaşmaya gidecek olan tarafında milli duyguları daha ölmemiş diğer partilerden oy alabileceği gerçeğinin olması. Utanıyorum; Amerika’nın 60 lı yıllardan beri dayatmaya çalıştığı Ilımlı İslam modelini uygulama çalışmalarına Atatürkçü, laik, demokrat olduğunu iddia edipte bu çalışmalara ortak olanlardan, Utanıyoru; sanki ABD’ye başkan seçiyoruz da adayımızı oraya sorun diyen Parti Başkanından, Utanıyorum; belirledikleri adayla laik, demokrat, Atatürkçü insanları bölenlerden, Utanıyorum ABD’nin, emperyalizmin hizmetkarı olanlardan Bunları yazmayı kurgularken, CNN Türk’te Taha Akyol’un Eğrisi Doğrusu Programına çıkan çatı adayı adaylık sürecini anlattı. Öncelikle iki partinin önerisine teşekkür ettiğini, beni mazur görünüz dediğini, fakat AKP’de aktif görevdeki bazı dostlarının “Türkiye size görev veriyor” demeleri üzerine, madem Hak’tandır bu görev diyerek kabul ettiğini ve görüşmelere başladığını açıkladı. Yetmiş yıldır Atatürk’ü ağzına almayan ama bir günde Atatürkçü kesilerek takiyede yapsa Anıtkabri ziyarete giden çatı adayının bu açıklamaları ile utanması gerekenleri açıkça ifade etmesi belki de bilinçli bir davranıştı. Beni sizler değil, iktidarda ki yoldaşlarım ikna etti, ben sizlerin değil fikirdaşlarım sayesinde aday oldum, derken daha seçilmeden duruş ve zihniyetini açıkladı. Ulusalcıları bölme planını uygulayan kimmiş? Kimlermiş iktidarın hizmetinde olanlar ? Yorum sizlerin. Yine de akl-ı beşer nisyan ile malül olmayalım, önümüzdeki genel seçimlerde çatı adayını belirleyen her iki partinin imzacı vekillerinden kaçı yeniden aday gösterilecek, imza atmayanlardan aday gösterilecek mi ? Eğer ulusalcı 4. Bir aday çıkmazsa yine de oy kullanmayı, ama oy pusulasına Mustafa Kemal Atatürk yazarak sandığa atmayı, demokrasi diye diye demokrasiyi yok eden dayatmalara karşı tepkimi, kişiliğimi ve onurumu korumayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok: