19 Temmuz 2014 Cumartesi

EGO, BİLİM VE BİLİM İNSANI

“Benim yarasızlığımın büyük yararı var bana. Yoksa yararlı bir ağaç olsaydım, yaşayabilir miydim bu yaşa dek? Bir işe yaradığım için keserlerdi beni.. Kaldı ki, sen de bir ölümlü yaratıksın, ben de. Kim oluyorsun da, benim değerimi yargılamaya kalkıyorsun? Sen ey yararsız insanoğlu, ne anlarsın yararsız ağaçların yararlılığından.” (Chaung Tzu) 09/12-07 2014 tarihlerinde köşemde yayınladığım “Vize Oppidum-Kutsal Kale” yazılarım üzerine 05.07.2014 tarihli “Utanıyorum” adlı yazıma da gönderme yapılan ekteki mesajı aldım. “İlhan Bey bir yazınızda utandığınızı yazmışsınız. Gerçekten utanmanız gerekiyor. Üstteki yazınızla utanmanız gerekiyor. Bilmediğinizin belli olduğu bir alanda böylesine saçma şeyler yazdığınız için utanmanız gerekiyor. Çünkü bilimselliğin ötesinde , hiç bir bilimsel vasfı olmayan ve sözüm ona yazarım diye ortaya çıkmış birinin ……… ……….. bastırttığı bu garip ve bilimsellik ötesi şeyleri övmenizden utanç duymalısınız. Bu sahada bunların ilk olduğunu yazmışsınız bundan da utanç duymalısınız. Çünkü bu şeyler ne ilk ne de bilimsel. İnsan bilmediği bir sahada böylesine büyük laflar etmez İlhan Bey. Büyük lokma yutayım derken boğulacaksınız. Gerçekten utanmanız gerekiyor. İnsanları aldatmaya ve hiç hak etmeyen birini övmeye kalktığınız için utanmanız gerekiyor. Pes doğrusu. Vize'yi gerçekten bilenlere kimin ne yaptığını sorun da onlar size gerçeği anlatsın ! O çok övdüğünüz şeylerin de hiç bir şey olmadığını ve kimsen neyin çalındığını size anlatsın. Vize'yi sizden de o ………. hanımdan da çok iyi bilirim. Tamam mı ? İlhan Bey eski Vize ……… ……….. …….. da sizin gibi yanlış ata oynadı. Gerekli cevabı da aldı. Onun utanacak yüzü yoktu ! Ya sizin ? Siyasi fanatizminizi yanlış kulvarlarda koşarak heba etmeyin. Onu da harcayacak zaman bulursunuz. Ama Trakya böyle bir kulvar değil. O kitap dediğiniz zırvayı överek de gerçek bilim insanlarının hakkını çalmayın. Sayın …………….. ve ben yıllardır Trakya 'da çalışıyoruz. . Yayınlarımız da var. Sunaklar benim , kaleler de ………….'in alanı. Biraz ciddi araştırmalar yapın da gözünüz açılsın. Ona buna yaranayım derken hatalar yapma alışkanlığınız olduğu belli oluyor. BU saafınızdan dolayı utanmalısınız.” Evet; utanıyorum bu yazıyı kaleme alan ismin önünde Prof. ve bilim insanı payesi bulunmasından. Üzülüyorum, bu ülkede bilimin kişiselleştirilmesinden. Seviniyor ve teşekkür ediyorum, tamda Ego kavramını ele aldığım yazıdan sonra bilimdışı! düşüncemi teyit etmesinden. Sanırım polemiğe girmeye ve başka yoruma gerek yok. NOT : Noktalı yerler isim içerdiği için tarafımdan silinmiştir.

Hiç yorum yok: